Všeobecné obchodní podmínky pro prodej digitálních produktů

1. Úvodní ustanovení

1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) upravují v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a souvisejícími právními předpisy České republiky vzájemná práva a povinnosti mezi:

  • prodávajícím / poskytovatelem digitálního obsahu a
  • kupujícím / uživatelem,

a to při nákupu digitálních produktů (dále jen „Produkty“) prostřednictvím internetového obchodu umístěného na webových stránkách www.nastyluj.cz (dále jen „E-shop“).

1.2 Produkty jsou zejména digitální obsah ve smyslu občanského zákoníku, a to například:

  • skripty, kódy a úpravy pro Shoptet,
  • digitální šablony, návody, postupy a další obdobné digitální soubory,

dodávané výhradně elektronicky, bez fyzického nosiče.

1.3 Ustanovení těchto Obchodních podmínek se použijí:

  • na vztahy mezi prodávajícím a spotřebitelem (fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti),
  • přiměřeně i na vztahy mezi prodávajícím a podnikatelem, pokud není výslovně uvedeno jinak.

1.4 Ustanovení odchylná od Obchodních podmínek lze sjednat v kupní smlouvě / smlouvě o poskytování digitálního obsahu. Odchylná ujednání mají přednost před zněním těchto Obchodních podmínek.

1.5 Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím. Smlouva je uzavírána v českém jazyce.

2. Prodávající

2.1 Prodávajícím a provozovatelem E-shopu je:

Ludec Group s.r.o.
IČO: 23845503
Společnost zapsaná u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 147719
Sídlo: č.p. 303, 691 82 Novosedly, Česká republika

E-mail: info@nastyluj.cz

2.2 Prodávající je neplátce DPH. Veškeré ceny na E-shopu jsou uvedeny jako konečné.

3. Informace o digitálních produktech

3.1 Na E-shopu jsou u jednotlivých Produktů uvedeny zejména:

  • název a stručný popis,
  • hlavní funkce a účel,
  • informace o kompatibilitě (např. Shoptet, minimální verze platformy, případně další software),
  • případná omezení použití (např. počet e-shopů / domén),
  • cena a informace o formě dodání (stažení / e-mail / zákaznický účet).

3.2 Produkty jsou určeny zejména pro:

  • provozovatele e-shopů na platformě Shoptet,
  • uživatele s minimální znalostí práce v administraci Shoptetu a základní IT gramotností.

3.3 Základní technické požadavky pro používání Produktů:

  • zařízení s přístupem k internetu,
  • aktuální webový prohlížeč,
  • aktivní e-mailová adresa,
  • v případě skriptů či kódu: přístup do administrace e-shopu nebo na server dle návodu u produktu.

3.4 Informace o případných technických ochranných opatřeních (např. licenční klíč, omezený počet stažení, kontrola domény apod.) jsou uvedeny u každého Produktu. Tato opatření nesmí bránit kupujícímu v běžném užívání Produktu v souladu se smlouvou.

4. Objednávka a uzavření smlouvy

4.1 E-shop obsahuje seznam nabízených Produktů včetně cen. Ceny jsou uvedeny v českých korunách (Kč) a jsou konečné.

4.2 Kupující vloží vybraný Produkt do košíku a vyplní požadované údaje:

  • fakturační údaje,
  • e-mailovou adresu pro doručení digitálního obsahu,
  • případně další údaje dle zvolené platební metody.

4.3 Před odesláním objednávky má kupující možnost zkontrolovat a změnit všechny údaje. Objednávku odešle kliknutím na tlačítko typu „Objednat a zaplatit“ nebo jinak zřetelně označené tlačítko, ze kterého je patrné, že uzavírá smlouvu a vzniká mu povinnost platby.

4.4 Před odesláním objednávky kupující:

  • potvrzuje, že se seznámil s těmito Obchodními podmínkami a souhlasí s nimi,
  • potvrzuje seznámení s Podmínkami ochrany osobních údajů (GDPR).

4.5 U digitálního obsahu prodávající zpravidla požaduje, aby kupující výslovně souhlasil s dodáním digitálního obsahu před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od smlouvy a současně vzal na vědomí, že tím ztrácí právo na odstoupení od smlouvy (viz článek 10).

4.6 Přijetí objednávky prodávající potvrdí kupujícímu e-mailem na adresu uvedenou v objednávce. Okamžikem doručení tohoto potvrzení kupujícímu je smlouva uzavřena.

4.7 Prodávající si vyhrazuje právo objednávku nepřijmout, zejména v případě:

  • zjevné chyby v ceně,
  • podezření na zneužití platební karty či účtu,
  • vážného technického problému na straně E-shopu.

V takovém případě prodávající kupujícího informuje a případné přijaté platby vrátí.

5. Cena a platební podmínky

5.1 Cena Produktu je vždy uvedena na E-shopu u konkrétního Produktu v okamžiku vytváření objednávky.

5.2 Kupující může cenu uhradit zejména těmito způsoby:

  • online platba kartou prostřednictvím platební brány Shoptet Pay,
  • případně dalšími způsoby uvedenými na E-shopu.

5.3 Případné poplatky za použití konkrétní platební metody jsou uvedeny v objednávkovém procesu.

5.4 Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká až po úspěšném dokončení platby.

6. Dodání digitálního obsahu

6.1 Produkty jsou dodávány výhradně elektronickou formou, a to zejména:

  • odkazem ke stažení zaslaným na e-mail kupujícího,
  • zpřístupněním v uživatelském účtu / administraci E-shopu,
  • případně jiným způsobem uvedeným v popisu Produktu.

6.2 Digitální obsah je kupujícímu zpravidla zpřístupněn bez zbytečného odkladu po připsání platby, nejpozději však do 3 pracovních dnů od přijetí platby, pokud není u konkrétního Produktu uvedeno jinak.

6.3 Prodávající nenese odpovědnost za prodlení s dodáním způsobené:

  • chybně zadaným e-mailem kupujícího,
  • výpadkem e-mailových služeb či internetu na straně kupujícího,
  • zařazením e-mailu s odkazem ke stažení do spamu nebo jiných složek.

6.4 Pokud kupující digitální obsah ve lhůtě dle bodu 6.2 neobdrží, je povinen kontaktovat prodávajícího na kontaktním e-mailu. Prodávající následně zajistí opětovné doručení.

7. Licence a autorská práva

7.1 Produkty (skripty, kód, šablony, texty, grafika apod.) jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon.

7.2 Zakoupením Produktu kupující nezískává vlastnické právo k digitálnímu obsahu, ale licenci k jeho užití v rozsahu níže uvedeném nebo v rozsahu uvedeném přímo u konkrétního Produktu.

7.3 Není-li u Produktu uvedeno jinak, poskytuje prodávající kupujícímu:

  • nepřevoditelnou, nevýhradní licenci,
  • k užití Produktu pro jeden e-shop / jednu doménu kupujícího,
  • na dobu časově neomezenou.

7.4 Kupující nesmí bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího zejména:

  • poskytovat Produkt třetím osobám (prodej, darování, sdílení v komunitách),
  • šířit Produkt na úložištích, fórech nebo sociálních sítích,
  • upravený ani neupravený Produkt dále komerčně prodávat nebo nabízet jako vlastní službu, ledaže je to výslovně povoleno licencí.

7.5 Kupující je oprávněn provádět v rámci licence takové úpravy Produktu, které jsou nutné pro jeho implementaci do vlastního e-shopu, pokud tím nejsou porušena práva prodávajícího.

7.6 Porušení licenčních ujednání může být důvodem k:

  • zrušení přístupu kupujícího k aktualizacím a podpoře,
  • uplatnění náhrady škody a další právní ochrany ze strany prodávajícího.

8. Práva z vadného plnění (reklamace)

8.1 Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že digitální obsah při dodání:

  • odpovídá ujednaným vlastnostem,
  • je v souladu s popisem na E-shopu,
  • je funkční a použitelný pro ujednaný účel,

za předpokladu, že kupující splnil uvedené technické požadavky a postupoval dle návodu.

8.2 Vady digitálního obsahu se projevují zejména:

  • nefunkčností skriptu či kódu podle popisu,
  • závažnými chybami bránícími použití v deklarovaném prostředí (např. Shoptet),
  • výrazným rozporem s popsanými vlastnostmi.

8.3 Pokud se vada projeví, je kupující povinen:

  • bez zbytečného odkladu kontaktovat prodávajícího,
  • co nejpřesněji popsat vadu (screenshoty, chybové hlášky, popis verze šablony / Shoptetu apod.),
  • poskytnout součinnost při testování a odstraňování problému.

8.4 V rámci reklamace může kupující požadovat zejména:

  • opravu / aktualizaci Produktu,
  • poskytnutí náhradního digitálního obsahu,

není-li náprava možná nebo je-li neúměrná, může kupující požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy, pokud to povaha vady a právních předpisů umožňuje.

8.5 Prodávající neodpovídá za vady způsobené:

  • neodborným zásahem kupujícího do kódu,
  • instalací do prostředí, pro které Produkt není určen,
  • použitím v rozporu s návodem,
  • změnami v systému (např. aktualizace Shoptetu, šablony nebo jiných skriptů), na které prodávající nemá vliv. V takovém případě může prodávající nabídnout placenou úpravu / aktualizaci.

9. Právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy

9.1 U spotřebitelských smluv uzavřených na dálku má spotřebitel obecně právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy, pokud se nejedná o případ, kdy je toto právo vyloučeno právními předpisy (viz článek 10 u digitálního obsahu).

9.2 Pro odstoupení může spotřebitel využít vzorový formulář, který bude dostupný na E-shopu, nebo může odstoupení oznámit jakýmkoli jednoznačným prohlášením zaslaným na kontaktní e-mail nebo adresu sídla prodávajícího.

9.3 Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení odstoupení, vrátit spotřebiteli veškeré přijaté platby stejným způsobem, jakým je přijal, pokud se nedohodnou jinak.

10. Odstoupení od smlouvy u digitálního obsahu

10.1 U digitálního obsahu, který není dodáván na hmotném nosiči a je zpřístupněn elektronicky (e-mail, stažení, přístup v účtu), platí, že:

  • pokud spotřebitel výslovně souhlasí s tím, aby digitální obsah byl dodán před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení,
  • a současně bere na vědomí, že tím ztrácí právo na odstoupení od smlouvy,

pak nemá právo od smlouvy odstoupit po dodání digitálního obsahu.

10.2 Prodávající zajistí, aby výše uvedený souhlas a poučení proběhly:

  • přímo v objednávkovém formuláři (např. formou zaškrtávacího políčka),
  • a byly spotřebiteli potvrzeny v e-mailu s potvrzením objednávky.

10.3 Pokud digitální obsah dosud nebyl spotřebiteli zpřístupněn a nejsou splněny podmínky dle bodu 10.1, zůstává spotřebiteli zachováno právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od jejího uzavření.

10.4 V případě podnikatelů (B2B) je právo na odstoupení bez udání důvodu vyloučeno, pokud není u konkrétního Produktu výslovně uvedeno jinak.

11. Reklamace – postup

11.1 Reklamaci může kupující uplatnit:

  • e-mailem na adresu: info@nastyluj.cz, nebo
  • poštou na adresu sídla prodávajícího.

11.2 Reklamace by měla obsahovat:

  • identifikaci kupujícího (jméno, příjmení / název, fakturační údaje),
  • identifikaci zakoupeného Produktu (název, číslo objednávky, datum nákupu),
  • popis vady a jejího projevu,
  • informaci, jaké právo z vadného plnění kupující uplatňuje.

11.3 Prodávající potvrdí přijetí reklamace a informuje kupujícího o dalším postupu. O reklamaci rozhodne bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, není-li sjednáno jinak.

11.4 O výsledku reklamace prodávající kupujícího informuje e-mailem. V případě oprávněné reklamace prodávající provede nápravu dle článku 8.4.

12. Ochrana osobních údajů

12.1 Informace o zpracování osobních údajů kupujících, rozsahu, účelu a době jejich zpracování a o právech subjektů údajů jsou uvedeny v samostatném dokumentu „Podmínky ochrany osobních údajů (GDPR)“, dostupném na E-shopu.

12.2 V objednávkovém procesu je kupující seznámen s Podmínkami ochrany osobních údajů a má možnost se s nimi před odesláním objednávky seznámit.

13. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

13.1 V případě, že mezi prodávajícím a spotřebitelem vznikne spor, který se nepodaří urovnat přímo, má spotřebitel právo obrátit se na:

Českou obchodní inspekci (ČOI)
Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
Web: www.coi.cz

13.2 Platforma pro řešení sporů online (ODR) je dostupná na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

14. Závěrečná ustanovení

14.1 Prodávající je oprávněn Obchodní podmínky jednostranně měnit nebo doplňovat. Nové znění je účinné dnem jeho zveřejnění na E-shopu. Na již uzavřené smlouvy se použijí Obchodní podmínky účinné v době uzavření smlouvy.

14.2 Právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Případné spory budou řešeny věcně a místně příslušnými soudy České republiky.

14.3 Pokud se některé ustanovení těchto Obchodních podmínek ukáže jako neplatné nebo neúčinné, nemá to vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení. Na místo neplatného ustanovení nastoupí ustanovení, jehož význam je neplatnému ustanovení významově nejbližší.

14.4 Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 27. 11. 2025.